Mijn VERONA dagboek (Deel 2)

Afgelopen oktober trokken Kristof en ik enkele dagen naar Verona. Wat we de eerste twee dagen allemaal gedaan hebben kon je al lezen in mijn VERONA dagboek deel 1. Vandaag ga ik verder met dag drie en vier. Veel leesplezier!

DAG 3 - CULTUUR OPSNUIVEN

Verona is maar een kleine stad, dus je kunt er alles vrij makkelijk te voet bereiken. Na een snel ontbijt in onze B&B trokken we 's morgens meteen richting de Piazza Bra, om langs daar naar het museum van Castelvecchio te trekken.

En nog geen tien minuutjes later waren we er al. Handig, zo'n compacte stad.

Mooi museum ook. Heel lang hebben we er niet rondgelopen, maar ik vond het sowieso wel eens interessant om gezien te hebben.

Wanneer je buiten rondloopt heb je bovendien een mooi uitzicht op de ponte di Castelvecchio en de rest van de omgeving. Leuk.

Naast het museum di Castelvecchio kwamen we ook de Arco dei Gavi tegen. Niet de meest bijzondere triomfboog vond ik, maar wel eentje die blijkbaar in de smaak valt bij liefhebbers van de Romeinse cultuur. Dus voilà.

Na ons museumbezoekje wandelden we terug naar de Piazza Bra om daar een terrasje te gaan doen. Genieten van een heerlijke cappuccino. Yummie.

En vervolgens op naar onze volgende bestemming. Dit keer wandelden we richting het Teatro Romano Museo Archeologico. Een Romeins amfitheater dat, vanop zijn hoogste punt, zorgt voor een mooi panoramisch uitzicht over de stad.

Eventjes uitrusten na al dat geklim naar boven.

En ook hier weer het museum bezoeken. Al vond ik dat op deze plek een beetje tegenvallen. Veel interessants viel er, naar mijn mening, niet te zien. Kristof vond er het zijne van. Die heeft altijd net wat meer geduld voor zulke dingen dan ik. Oeps.

Gelukkig had je er vanuit elk raampje wel erg charmante uitzichten. Dat was natuurlijk wél mooi meegenomen.

Middageten! Halleluja! Zo lekker! Ik koos voor een risotto en Kristof voor een pizza margherita. En als dessert mocht een ijsje natuurlijk niet ontbreken.

En na het eten was het wederom tijd voor een nieuw museum. Dit keer bezochten we het Civico di Storia Naturale, oftewel het natuurhistorisch museum van Verona. Plezant.

Vervolgens liepen we richting de Porta Borsari, om langs daar de nabijgelegen winkelstraten te ontdekken. In Caffè Borsari, een klein koffiewinkeltje, maakten we ook nog een snelle stop voor een overheerlijk kopje koffie. Genieten.

En eindigen deden we de dag met... wel ja... opnieuw heel wat lekker eten. Wanneer je in Italië bent dan moet je daar van profiteren, éh. Aperitieven met Aperol Spritz, pizza en pasta als hoofdgerecht en ijs als dessert. Omdat het kan. Hmm.

DAG 4 - PROFITEREN VAN HET LEKKERE ETEN EN NAAR HUIS

Onze laatste dag alweer. Wat gaat dat toch altijd snel! Ontbijten deden we dit keer niet in onze B&B, maar in pasticceria Pradaval. Een erg mooi en gezellig bakkerijtje waar ze super lekkere ontbijtkoeken en koffie verkopen. Dat is fijn wakker worden, zo.

Nog eventjes de toerist uithangen voor de arena op de Piazza Bra. We waren namelijk op zoek naar een leuke wijnbar waar we nog wat tijd konden spenderen voor ons vertrek.

En gevonden. Al koos ik resoluut opnieuw voor cappuccino en dronk Kristof zijn glaasje wijn.

Vlak voor we naar de luchthaven trokken besloten we, nog een laatste keertje, goed te gaan eten. Pizza is altijd een goed idee, éh. Dessert mocht achteraf natuurlijk ook niet ontbreken.

En omdat het onze laatste dag was konden we het niet laten om af te sluiten met nòg een dessert. Oeps. Savoia was onze favoriete ijskraam in Verona dus daar moesten we snel nog eventjes kunnen langsgaan. Overheerlijk, dat ijs.

En eens terug thuis werden we getrakteerd op een mooie zonsondergang. Een fijne manier om onze reis af te kunnen sluiten.

Nu ben ik benieuwd... Eet jij ook zoveel op reis?

6 opmerkingen

1. Prachtige dagen hebben jullie beleefd in Verona. Het ziet er allemaal zo mooi en heerlijk uit. Ik eet niet altijd veel meer op reis, hangt een beetje van de bestemming af. Desserts sla ik vaak over. Af en toe een ijsje :)

Reacties
    1. Dankjewel. En wauw... super dat je dat kan... het dessert overslaan. Ik wou soms dat ik dat ook kon hoor ;)

Verwijderen
  2. Op reis eet ik ook wel meer dan anders. Enfin, ik eet niet op de normale tijden waardoor het lijkt alsof ik altijd maar aan het eten ben, haha. Zo ontbijten we meestal heel uitgebreid om tijdens de dag minder te eten, maar dan stop je toch zowiezo eens voor een koffie of iets anders en voor je het weet heb je weer heel wat binnengespeeld. En dan 's avonds eten we dan weer uitgebreid om de nacht door te komen, haha.

Reacties
    1. Inderdaad. Wij eten dan ook niet altijd op 'normale' tijden. Och ja... af en toe profiteren mag, éh. Al zou ik het ook niet erg vinden als ik wat vaker 'nee' zou kunnen zeggen tegen al dat lekkers. Haha.

Verwijderen
  3. Alleen in Italië en Spanje denk ik haha. Tapas en Italian food, best food. Op andere bestemmingen heb ik daar precies minder last van!

Reacties
    1. Oeh, die typische Spaanse tapas zijn inderdaad ook wel héél lekker. Dat komt voor mij ook wel in de buurt van het Italiaanse eten. Hmm.