Mijn DUBAI dagboek

Het is ondertussen alweer enkele maanden geleden, maar in september vertoefde ik een weekje in Dubai om er mijn 30ste verjaardag goed en wel te kunnen vieren. Veel informatieve dingen kan ik niet over ons reisje vertellen aangezien we kozen voor een vakantie op hotel (puur relaxen!), maar alsnog wil ik hier een dagboek artikel wijden aan ons weekje weg. Al is het maar om de herinnering eraan levend te houden. Want wat was dàt een heerlijke vakantie!

DE VLIEGREIS
Luchthavens, vliegtuigen, vliegreizen,... . Ja, ja, ja! Dat vind ik allemaal tof. Onze vluchturen waren daarbovenop erg aangenaam (we vertrokken in de late voormiddag), waardoor we ons 's morgens niet moesten haasten en op de luchthaven rustig nog even bij Starbucks konden gaan zitten. Zalig.

AANKOMST
Na een vlotte, aangename vlucht kwamen we aan in Dubai. Op de luchthaven namen we meteen een taxi, die ons in één trek door de stad naar ons hotel bracht. En vanaf daar was het eigenlijk alleen nog maar genieten (op wat problemen bij het inchecken na dan, al waren die gelukkig de dag nadien volledig opgelost!).

ATLANTIS, THE PALM
We verbleven een week lang in hotel Atlantis, op de top van het alom bekende palmeiland. Een wereld op zich, dat kan ik er wel van zeggen. Qua architectuur is het hotel, zoals de naam al zegt, volledig geïnspireerd op de mythe van Atlantis. En dàt, in combinatie met prachtige Arabische elementen, zorgt ervoor dat je je ogen constant uitkijkt. Fascinerend.

Ook valt er altijd zo ontzettend veel te beleven dat je, gedurende je volledige verblijf, het terrein eigenlijk niet hoeft te verlaten. Zo zijn er maar liefst 23 restaurants, bars en lounges. Een beetje overweldigend en moeilijk om te beslissen waar eerst te beginnen ;)

Gelukkig kenden we onze weg overal al snel en werd ons favoriete restaurant ook al gauw gekozen.
Die luxe... dat went verbazingwekkend vlug.

RELAXEN...
Omdat we voor een relax-vakantie hadden gekozen spendeerden we dus ook het grootste deel van onze tijd op hotel. Onze dagen zagen er als volgt uit: opstaan - eten - strand / waterpark - eten - Aquarium bezoekje - slapen. En het was fabuleus. Ik kan daar van genieten, van niets doen op het strand. Wat lezen, af en toe in de zee (of in het zwembad) gaan liggen om af te koelen, en een lekker drankje in de buurt. Meer moet dat niet zijn. Genieten!

En aangezien er zich een aquarium in het hotel bevindt, gingen we daar ook elke avond een kijkje nemen. Voor de grootste tanks lagen er matrassen en kussens waar je heerlijk op kon gaan liggen, en dat vond ik super rustgevend. Ik moest en zou daar elke dag even geweest zijn. Al was het maar om al mijn vis-vrienden even gedag te kunnen zeggen (of zeg maar, een hart onder de riem te steken want let's face it... die beestjes zitten daar niet zo graag natuurlijk!).

AQUAVENTURE WATERPARK
Aquaventure is het spectaculaire waterpark dat bij Atlantis hoort. Zelf ben ik niet de grootste waterrat, en toch heb ik mij daar geamuseerd. Zo heb je er bijvoorbeeld de wildwaterbaan 'Lazy River'; daar stap je in met een grote rubberen band, en vervolgens kan je rond blijven dobberen zolang je maar wilt. Heerlijk. Zeker omdat het in Dubai altijd zo warm is, en het water dan voor afkoeling zorgt. Aanrader! Wanneer wij overdag niet op het strand te vinden waren, dan zaten we hier gegarandeerd in één of andere glij- of wildwaterbaan. Plezant.

THE DUBAI MALL
Buiten al dat relaxen op hotel besloten we toch om één uitstapje te maken. Enkele jaren geleden zijn we al eens in Dubai geweest, en toen waren we wel te vinden voor de Dubai Mall. Daar valt namelijk zo ontzettend veel te zien en te beleven. Dus voilà... daar trokken we opnieuw naartoe. Shoppen, de Dubai Fountains bekijken, gaan eten bij de Cheesecake Factory,... . Een leuk dagje weg, zeg maar.

ETEN
En verder genoten we vooral ook van het eten dat we op hotel voorgeschoteld kregen. Dat was misschien zelfs wel mijn favoriete gedeelte van mijn verblijf in Atlantis. Nog nooit eerder heb ik op reis zo lekker gegeten als daar. Zo was ons favoriete restaurant Kaleidoscope; een internationaal buffet waar je vrijwel alles kon krijgen wat je hartje maar verlangde. Té lekker voor woorden. Alleen al daarvoor zou ik willen teruggaan. Hm hmmm.

FUN FACTS
  • Hoewel, van ons beiden, ik degene was die het meeste tijd in zee spendeerde, was Kristof toch degene die gebeten werd door een kwal. Pech hebben!
  • Ik werd daarentegen, tijdens het filmen met de GoPro in de zee, wel aangevallen door een krab. Waarna het beestje op mijn rug sprong, ik vervolgens naar onze ligzetels moest rennen (want Kristof lag daar te lezen) en hem moest vragen om dat beest van mijn rug te halen. No joke. Waargebeurd!
  • En vervolgens bleef ik in Aquaventure in één van de glijbanen 'vast zitten' omdat mijn gewicht niet geschikt was voor die specifieke attractie. Ik woog namelijk... jawel... te weinig. Haha. Voor alles een eerste keer, éh. Gelukkig zijn er in dat waterpretpark genoeg (super vriendelijke!) redders aanwezig en werd ik meteen geholpen. Oef.

Hou jij van hotelvakanties? Of ben jij daar niet zo voor te vinden?

8 opmerkingen

1. Wat een heerlijke vakantie hebben jullie gehad! Zo fijn om even niks te doen en alleen maar te genieten. Ik hou ook zeker van hotelvakanties.

Reacties
    1. Ja, absoluut. Die rust... daar heb ik echt van genoten. En het hoeft inderdaad niet allemaal go-go-go te zijn. Zo'n hotelvakantie kan mij daarom enorm deugd doen. Leuk om te horen dat jij daar ook van kan genieten :)

Verwijderen
  2. Nooo, die krab, haha. Ik zou echt flippen. Mij lijkt Dubai een fascinerende stad en het klinkt alsof je een fijne vakantie hebt gehad.

Reacties
    1. Haha, echt éh. Speciale ervaring was dat! Ik heb het beestje wel gewoon terug naar de zee gebracht nadat Kristof het van mijn rug had geplukt, dus het is uiteindelijk voor iedereen goed afgelopen ;)
      En Dubai is inderdaad een fascinerende plaats. Ik kan een vakantie daar alleen maar aanraden!

Verwijderen
  3. Lijkt me wel eens fijn om een dagje of zo in een hotel te verblijven, maar daarna wil ik echt wel de stad in met uiteraard mijn camera bij de hand ;)

Reacties
    1. Da's begrijpelijk. Al valt er in zo'n groot hotel ook wel een heleboel te zien (en dus te fotograferen). Ons hotel stond bijvoorbeeld op een domein van 46 hectare! Daar keek je je ogen uit ;)

Verwijderen
  4. Ik ben absoluut een kampeer noob maar als ik dit zo zie vind ik het echt wel enorm mooi! Vooral omdat er zoveel te zien valt. Sowieso heeft een groen land wel altijd mijn voorkeur omdat je dan echt de natuur in kan trekken, dat valt hier misschien dan weer tegen, daarin tegen heb je wel weer hele andere toffe dingen om te bezichtigen. Haha aangevallen door een krab dat is een leuk verhaal voor op de verjaardagen! Je hebt ook een toffe video gemaakt! :)

Reacties
    1. Qua 'groen' valt het in Dubai inderdaad tegen, ja. Het is echt wel een typische stad, dus daar moet je van houden. En absoluut... die krab zal ik niet snel vergeten. Haha. Heel erg bedankt voor je leuke en lieve comment!