Project S. - Kcal beperken en bewegen

Na het soepdieet was het tijd om te beginnen werken aan een nieuwe levensstijl. Minder en gezonder eten dus. En hier en daar zelfs wat meer activiteit in mijn leven integreren. Aangezien ik al vaker op dieet ben geweest, en ook al vaker ben afgevallen, is dit proces niet nieuw voor mij. In een onbekende wereld waar ik niets van af weet kom ik dus zeker niet terecht. Dit is hoe ik het ga aanpakken. Of dat toch van plan ben. 

KCAL BEPERKEN (EN TELLEN)
Goh, calorieën tellen en bijhouden... ik heb daar een haat-liefde relatie mee. Aan de ene kant is het voor mij heel nuttig om zo bewust met eten om te gaan, maar aan de andere kant kan ik er ook nogal obsessief door worden. Uiteraard zou ik liever gewoon grijpen naar producten zonder het etiket op de verpakking te lezen, of zonder op te zoeken hoeveel calorieën erin zitten, maar als ik wil dat het niet uit de hand loopt dan schrijf ik toch maar alles beter strikt op. Dan weet ik hoeveel ik van product x en van product y kan eten, en weet ik ook wanneer ik moet stoppen. Voor mij werkt het zo nu eenmaal beter.

Ik gebruik voor het bijhouden van mijn calorieën trouwens de bekende app 'MyFitnessPal'. Dat is een handige en overzichtelijke app waarin je makkelijk kunt ingeven wat je per dag eet. Voor het bijhouden van mijn gewicht gebruik ik dan weer de app 'MY weight'; een app die je een heel mooi overzicht geeft van je gewichtsverlies. Allebei aanraders!

Hoe dan ook. Het tellen van calorieën wil ik (proberen!) blijven doen tot ik mijn doelgewicht heb bereikt. Tegen die tijd zal ik wel voldoende kennis vergaard hebben om te weten hoeveel ik van welke voedingsmiddelen kan eten en dergelijke. We zullen zien.

BEWEGEN
Laat me eerst en vooral al zeggen dat ik nooit de meest sportieve persoon ter wereld ben geweest. Hoe minder ik moet bewegen, hoe beter eigenlijk. Daarom is voor mij élk begin al een begin. Ik probeer wat meer te gaan wandelen met de hond en ben een 30-day thigh slimming challenge aangegaan. Dat stond sowieso al wel langer op mijn to-do lijstje, dus nu was het moment aangebroken om er effectief mee van start te gaan. Benieuwd of ik het ga kunnen volhouden? Ik ook. Haha. Eerder ben ik ook al met zulke zaken begonnen maar heb ik ze nooit afgemaakt. We zullen zien hoe het dit keer gaat verlopen.

AND SO IT BEGINS...
En dat is zo'n beetje de échte start van mijn dieet. Na het soepdieet ben ik nu wel klaar om er goed tegenaan te vliegen; gezonder te beginnen leven en meer te bewegen. Ik ben er klaar voor.

Jullie dieet-tips zijn uiteraard altijd welkom!




Note: Dit artikel werd geschreven in maart '18. 

4 opmerkingen

  1. Veel succes Sarah! MyFitnessPal is inderdaad een fijne app! Ik houd daar ook vaak in bij wat ik eet én ik vind het ook handig om daar bijvoorbeeld mijn eigen receptjes voor cake of bananenbrood in op te slaan zodat ik kan zien hoeveel kcal er in zitten want je mispakt je daar toch vaak aan ze. Misschien ook leuk voor jou: Seven. Dat is een app met work outs van 7 minuten. Ik heb hem al gedownload maar moet er zelf nog mee aan de slag maar misschien dat het voor jou ook iets is aangezien jij, net als ik, ook niet echt sportief bent. Hihi.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel! En ook heel erg bedankt voor de app-tip. Ik heb hem meteen op mijn telefoon gezet dus ben benieuwd. Alles om mij wat meer aan het bewegen te krijgen ;)

      Verwijderen
  2. Heel veen succes! Ik ben begonnen met hiit training, 20 minuten hard trainen and that’s it. Ik ben niet zo’n sportief iemand haha maar dit is leuk (maar wel zwaar) om te doen maar geeft ook wel voldoening.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Heel erg bedankt! Van hiit training heb ik al wel vaker gehoord maar ben er nog nooit mee begonnen. Typisch. Ik ben zelf ooit begonnen met de 30 day shred van Jillian Michaels omdat dat blijkbaar erg goed zou werken (mooie resultaten enzo), maar uiteindelijk was dat zo tegen mijn goesting dat ik er toch mee gestopt ben. Oeps.

      Verwijderen