5x pech op reis

Geïnspireerd door het gelijknamige artikel van Marcella heb ik besloten om zelf ook mijn reis-pechverhalen met jullie te delen. Want hoewel reizen één van de leukste dingen ter wereld is, af en toe maak je hier een daar ook weleens iets minder plezant mee. Want pech hebben hoort nu eenmaal bij het leven. Ook wanneer je aan het reizen bent...

INGEBROKEN IN HUURAUTO
In Curaçao huurden Kristof en ik een auto om het eiland goed te kunnen verkennen. Voor ons hotel was er parking voorzien mét security, dus veilig parkeren zou geen probleem zijn voor ons. Behalve dan die ene nacht dat de parking van ons hotel volzet was en we iets verderop in de straat moesten parkeren. Daar waar onze security man nooit kwam. En uiteraard hadden we meteen prijs. Toen ik 's morgens naar onze auto toeliep en al dat glas daar zag liggen was dat toch even schrikken. Eén van de ramen was volledig kapot geslagen en de hele auto lag vol glasscherven. Gelukkig was er niks gestolen (want er lag niks in de auto), maar door dat voorval hebben we wel wat tijd bij de verhuurder van onze auto moeten spenderen terwijl die alles terug in orde bracht. Plezant is anders!

WEG KWIJT IN DE LUCHTHAVEN
Ja. Echt. Seriously. Typisch, zeker? We hadden 50 minuten tijd (lees: veel te weinig) om over te stappen op een andere vlucht. En dat is dus grandioos misgelopen. Doordat we zo gehaast waren hebben we denk ik ergens een afslag gemist, waardoor we in de mist zijn gegaan. Verschrikkelijk was het! Ik heb gelopen alsof mijn leven ervan afhing in de hoop de vlucht toch nog te halen. En gelukkig is dat gelukt. Ons vliegtuig had op de één of andere manier vertraging opgelopen waardoor het nog niet vertrokken was. Oef. Als laatste passagier kon ik instappen. Super gênant, want ièdereen zat al op zijn stoel en zal waarschijnlijk wel gedacht hebben dat het mijn schuld was dat het vliegtuig nog niet vertrokken was. En daarbovenop zag ik zo rood als een tomaat (niet overdreven) omdat ik zo hard gelopen had. Heel plezant om op die manier een overvol vliegtuig in te moeten stappen en aangestaard te worden door al die mensen. En alsof dat nog niet genoeg was zaten er toen ook nog twee mensen op onze stoelen. Niet tof. Dat moest dus ook weer geregeld worden, met het hele vliegtuig als publiek. Toen ik even later naar het toilet ging zei de stewardess zelfs tegen mij: 'Oh, you again.', alsof ik weer voor problemen ging zorgen. What even is my life?!

KOFFER ARRIVEERT NIET
Gelukkig was het niet mijn koffer, maar die van Kristof. Haha. Maar wel heel vervelend wanneer je zoiets meemaakt. We maakten een road trip door Florida en onze huurauto stond op ons te wachten op de luchthaven. Alleen zaten wij vast bij de bagage omdat Kristof's koffer maar niet arriveerde. Dat moet dan worden aangegeven en dat duurt dan ook nog eens (naar mijn gevoel) uren. Gelukkig waren we nog op tijd voor onze auto (al waren alle leuke auto's natuurlijk al wel weg tegen de tijd dat wij arriveerden) en kwam Kristof's koffer ook na enkele dagen al toe in ons eerste hotel. In de tussentijd moest hij zich dan wel behelpen met hetgeen hij wél had. Je stopt altijd wel één extra outfit in je handbagage, maar wanneer je dan geen koffer hebt voor meerdere dagen dan moet je toch wat extra ondergoed en dergelijke gaan kopen. Geen ramp, maar het hebben van je eigen koffer is uiteraard toch makkelijker.

REGEN, REGEN, REGEN  (+KOUD)
Hoe vaak Kristof en ik al op vakantie zijn geweest en last hebben gehad van regen? I don't even know. ZO vaak! Vreselijk! Als ik terugdenk aan onze vakantie op de Bahamas dan krijg ik spontaan terug rillingen. En in Thailand hebben we geen enkele uitstap kunnen doen zonder doorweekt terug in de kamer aan te komen. Zelfs in Florida, thé sunshine state, stond ik op het punt om wat reserve lange broeken te gaan kopen omdat het daar zo koud en regenachtig was. No joke!

HOTEL FROM HELL
Kristof en ik zijn redelijk last-minute naar de Bahamas vertrokken. Gewoon, omdat het kon. En omdat dat zo paradijselijk klinkt... De Bahamas. Ik wilde er alleszins héél graag naartoe gaan. Jammer genoeg zijn de Bahamas ook ontzettend duur. Wij hadden in ieder geval geen zin om een fortuin uit te geven aan een luxe hotel, dus opteerden we voor een simpel en goedkoop(er) hotel. Ver-schrik-ke-lijk! Je moet het zelf meegemaakt hebben om het te beseffen denk ik, maar dat was echt niet oké. Vrijwel elke dag van de week was de nachtclub naast ons open en konden we tot 's morgens meezingen met de muziek. Zo luid! De kamer zelf viel gelukkig nog wel mee en ook het personeel was vriendelijk, maar wanneer je ergens logeert waar je niet kunt slapen... dat is geen vakantie. Ik heb overwogen om toch nog naar zo'n luxe hotel te rijden en om daar in te checken... maar money, money, money. Zo jammer. En zo zie je ook maar weer hoe een hotel (of waar je ook overnacht) je vakantie kan maken of kraken!

Al bij al heb ik gelukkig nog nooit iets erg meegemaakt in het buitenland, maar fijn is het nooit om hier en daar toch wat pech te hebben. Al hoort dat er natuurlijk gewoon bij en moet je er zo positief mogelijk mee proberen om te gaan. En dan komt alles wel goed.

Heb jij al pech gehad op reis?

Liefs, Sarah

29 opmerkingen

1. Blijft een grappig onderwerp om.over te lezen. Ik heb gelukkig geen hele erge dingen meegemaakt op reis en dan zijn het achteraf toch vooral leuke anekdotes. Zo ben ik bijvoorbeeld gezakkenrold in Praag (het ergste was de gloednieuwe portemonnee die weg was, twee dagen eerder cadeau gehad van mijn zusje). Als je op mijn blog zoekt op 'deceptie' komt er volgens mij wel een artikel naar boven met meer voorbeelden.

Reacties
    1. Ah, ik ga meteen je artikel eens opzoeken. En gezakkenrold worden vind ik ook al vreselijk hoor. Dat heb ik op vakantie gelukkig nog nooit meegemaakt. Brr.

Verwijderen
  2. Pech gehad op reis. Go geen idee eigenlijk. Wel dat ik eens ziek was of dat ik verdwaald was. Met dat laatste kon ik nog lachen.

Reacties
    1. Ziek zijn op reis is ook altijd een grote tegenvaller. Dat heb ik dan weer nog niet meteen meegemaakt. Oef. En ja, om verloren lopen kan ik achteraf ook al weleens lachen ;)

Verwijderen
  3. Daar wij niet vaak op reis gaan kan ik mij ook niet herinneren dat wij ergens problemen hebben gehad. Al bij al viel dat heel goed mee. Maar op schoolreis vroeger was ik àltijd ziek :(

Reacties
    1. Oei, da's minder. Ziek zijn is natuurlijk nooit plezant!

Verwijderen
  4. Zoveel regen op vakantie lijkt me echt super vervelend, net als de koffers die niet aankomen. Gelukkig nooit zelf dit soort dingen mee gemaakt maar kan me er iets bij voorstellen. Dat van die huurauto is ook wel balen zeg!

Reacties
    1. Ja, echt niet plezant. Gelukkig dat je zelf nog nooit iets ergs hebt moeten meemaken op reis. Hopen dat dat zo blijft!!! :)

Verwijderen
  5. Ik enigste dat ik al voorgehad heb was dat ik mijn teen had pijn gedaan op vakantie in Frankrijk en daar in een lokaal ziekenhuisje "geopereerd" moest worden. Daardoor kon ik de rest van de week niet meer in het zwembad of actieve uitstappen meedoen. Jammer, maar valt uiteindelijk nog mee wat betreft pech op reis. Je koffer kwijtraken is echt mijn ergste nachtmerrie als ik met het vliegtuig op vakantie ga. Ik ben altijd opgelucht als ik hem terug in handen heb.

Reacties
    1. Ai, dat lijkt me toch ook al een grote tegenvaller... op vakantie naar het ziekenhuis moeten gaan. Brr. En jaa, héél herkenbaar hoor. Ik ben ook altijd super blij als ik mijn koffer in handen heb na een vliegreis ;)

Verwijderen
  6. Helaas zitten er ook altijd keerzijdes aan het reizen. Ik herken wel een paar momenten. Ik moest ook één keer binnen een uur overstappen op een andere vlucht. Dat is echt heel vervelend. Vooral ook door de kwade blikken die je toegeworpen krijgt. Ik vind het trouwens ook verschrikkelijk als een vlucht uren vertraging heeft. Dan zit je daar te wachten...

Gelukkig ben ik nog nooit een koffer kwijt geraakt. Dat lijkt me toch wel heel, heel rot. Dan is het maar hopen dat het desbetreffende land het nog goed maakt.

Reacties
    1. Dat overstappen met maar één uur tijd zal ik voortaan proberen te vermijden zo goed en zo kwaad als ik kan. Haha. Liever nooit meer. Daar vind ik echt niks aan. Dan wacht ik liever wat langer in de luchthaven, dan dat ik mij zo moet haasten om in dat uurtje van de ene vlieger op de andere te geraken ;) En absoluut... vertraging is ook nooit fijn. Prrt.

Verwijderen
  7. Ondanks dat het op dat moment niet leuk is, zijn het wel verhalen die je bij blijven. Ik herken ze ook, zelfs het kwijt lopen op een vliegveld. Ik raakte in Atlanta de weg compleet kwijt, daardoor vlucht gemist, en toen ik met een andere vlucht naar NL ging, kwam mijn koffer niet aan. Gelukkig was het allemaal op de terugreis. Wat zonde van je hotel op de Bahama's. Lijkt me een waanzinnige bestemming maar inderdaad ene hotel en goed slapen heeft zoveel invloed op hoe fijn iets is.

Reacties
    1. Aaah, een vlucht missen is één van mijn grootste nachtmerries op vlak van reizen. Zo jammer dat je dat hebt meegemaakt. En echt waar... een hotel kan je vakantie helemaal maken of kraken. Een mens heeft nu eenmaal slaap nodig. Gelukkig kunnen we achter nog om al die blunders lachen ;)

Verwijderen
  8. Echt heel jammer, al die pech! Zeker de koffers en huurauto zijn vreselijk. Hopelijk meer geluk op je volgende reis!

BeantwoordenVerwijderen
  9. Oh wat vervelend zo veel regen! Daar zou ik echt zuur van worden. Ik vind het echt slecht dat de stewardess 'Oh, you again.' tegen je zei. Dit kan en mag echt niet.

Reacties
    1. Regen is inderdaad om gek van te worden wanneer je in een 'warm' land zit. En die stewardess zei het gelukkig nog op een vriendelijke manier met een lach op haar gezicht, dus ik vond het echt niet erg ;) Ik kon er zelf nog een beetje mee lachen ;)

Verwijderen
  10. Oh neee het lijkt me allemaal zo erg he! Ik heb zelf meegemaakt dat ik kleding op de bagageband zag en ik dacht pff het zou je kleding maar zijn. Al snel zag ik een wel heel bekend jurkje en daarna zag ik ineens mijn kapotte koffer. Dat was echt 1 van de ergste dingen die ik gehad heb. Wat een afgang om alles van de band te mogen rapen..

Reacties
    1. Oh neeeee! Dat lijkt me echt verschrikkelijk om mee te moeten maken. Zo erg voor je! Zelf heb ik ook altijd schrik voor zulke dingen. Hopelijk maak je zoiets nooooit meer mee!!!

Verwijderen
  11. Leuk dat je ook je pech-momenten hebt verzameld. Alhoewel het natuurlijk niet leuk is, maar toch ook herkenbaar om te lezen. Gelukkig lag er niets in jullie huurauto. Onze auto werd op dezelfde manier leeg gehaald. Een luidruchtig hotel en veel regen zijn voor ons ook herkenbaar. In ons geval ook in Florida. Wat is dat toch...? ;-)

Reacties
    1. Dankje. En haha, waarom ze Florida 'The Sunshine State' noemen is mij ook een raadsel ;)

Verwijderen
  12. Haha wat leuk om eens zo'n lijstje te maken. Of ja, leuk? Maar achteraf kan je er misschien wel allemaal om lachen. Mijn vriend en ik zijn een keer last minute naar Turkije gegaan en dat was gewoon één grote pechvakantie. Echt balen. Al ons geld gestolen uit onze hotelkamer en geloof me, het zat heel goed verstopt. Vliegen in het eten. Ziek van het eten. Glasscherven in ons bed waardoor we 's nachts allebei krassen aan onze benen opliepen. Onvriendelijk personeel. Nee, het was echt geen aanrader. Voor de rest nog nooit iets vervelends meegemaakt. Maar denk dat alles gewoon al in die reis zat. Haha.

Reacties
    1. Wow, wat een horror hotel was dat zeg? Klinkt echt verschrikkelijk. Glasscherven in bed? Dat kan toch écht niet?! Hopelijk hebben jullie toch een soort van vergoeding gekregen van het hotel/de reisorganisatie?! Want dat zijn toch allemaal dingen die niet door de beugel kunnen. En ja, hopelijk voortaan geen pech meer nadat jullie die reis hebben meegemaakt ;)

Verwijderen
  13. Oooooh sommige dingen zijn helaas wel herkenbaar.. Vorig jaar ben ik voor het coloseum (Rome) gerold en stond ik daar met alleen nog mijn mobiel óh en verder was het thuisfront op geen één manier te bereiken, ook iets wat héél fijn is op dat soort momenten! En inderdaad, die hotels from hell die komen mij naar genoeg ook nog best wel een klein beetje heel bekend voor.. Zo zonde want onbewust heeft het best wel impact over hoe jij je reis verder maakt. Hopelijk gaan de komende vakanties helemaal goed, zowel voor jou als voor mij, hahha.

Reacties
    1. Aw, altijd zo erg wanneer er gestolen wordt! En inderdaad... die hotels kunnen een behoorlijke invloed hebben op je hele vakantie. Zo jammer wanneer dat dan tegenvalt. Fingers crossed voor meer geluk in het vervolg!

Verwijderen
  14. Oh balen al die pech. Ik heb gelukkig nog niks 'ergs' mee gemaakt *even afkloppen*...

Reacties
    1. Haha, ja. Wat een geluk. Hopen dat het zo blijft ;)