Boekrecensie - Twenties Girl

Twenties Girl (in het Nederlands 'Wat spook jij uit?') van Sophie Kinsella is het ideale boek om eens goed mee te ontspannen. Drama, romantiek, hilarische momenten,... . Dit boek heeft het allemaal. En net zoals alle Kinsella boeken die ik al gelezen heb was ook dit een groot succes. Aanrader!

Sophie Kinsella
Iedereen kent haar wel als de schrijfster van de Shopaholic-reeks. Sophie Kinsella, pseudoniem van Madeleine Wickham, groeide op in Londen en schreef haar eerste roman toen ze 24 jaar oud was. Ondertussen heeft ze al een hele hoop chicklits gepubliceerd die allemaal goed aanslaan bij (voornamelijk) jongvolwassen vrouwen. Twenties Girl is er daar eentje van. Het boek dat een beetje anders is dan alle andere boeken omdat er... jawel... een geest in voorkomt.

Inhoud
Wanneer Lara op de crematie van haar oudtante 'Sadie' opeens de geest van haar tante ziet, denkt ze dat ze gek aan het worden is. Blijkbaar kan Sadie geen rust vinden tot ze een bepaalde ketting heeft teruggevonden, en Lara moet haar daarbij helpen. Omdat de geest haar niet met rust laat besluit Lara mee op zoek te gaan naar de ketting, maar in de tussentijd lopen de zaken in haar leven ook niet bepaald op rolletjes. Zo gaat haar nieuwe bedrijfje bijna failliet, laat haar zakenpartner haar zitten en heeft haar ex iemand anders. Gelukkig is Sadie een hele vrolijke geest en kan ze Lara af en toe wat opvrolijken met haar gekke dansjes en flauwe mopjes.

Mijn mening
Oké... het klinkt misschien allemaal een beetje raar en onnozel, maar dit boek is écht goed. Niet zo'n super cliché roman met een voorspelbaar einde. Nee, absoluut niet. Gewoon een erg grappig boek dat leest als een trein. Ik heb enkele keren hardop moeten lachen en heb het boek op een paar dagen kunnen uitlezen. Grote aanrader voor iedereen die van chicklits houdt!

Goodreads score: 3,81/5
Mijn score: 5/5

Wat is jouw favoriete Sophie Kinsella boek?