Reisverslag Florida Dag 12

Van Naples naar Key West vandaag. We hebben dus een lange autorit voor de boeg. Let's go!

Vroeg opstaan

Om 6u ging onze wekker al. Toch een beetje pijnlijk. Van ons hotel in Naples tot aan ons hotel in Key West zou het zo'n vijf uur rijden zijn met de auto. Beter wat te vroeg dan te laat vertrekken dus, je weet maar nooit.

Zonsopgang

We ontbijten met wat cornflakes en toast en zijn dan weg. Om niet constant over de autosnelweg te moeten rijden neemt Kristof de weg die door de Everglades loopt. Zo hebben we meteen ook weer wat gezien onderweg. Wat een mooie natuur hier, seg. En dat vroeg opstaan vergeet ik ook alweer snel als ik de zonsopgang zie terwijl we aan het rijden zijn. Zo mooi!

Florida Keys

Ook de weg die je moet nemen om naar de Florida Keys te gaan is niet mis. Je rijdt constant over een brug die een rij van eilandjes met elkaar verbindt. Speciaal. Onderweg stoppen we eventjes aan een mooi strandje (Coco Plum Beach) en daarna rijden we door naar ons hotel (Avalon Bed & Breakfast) in Key West.

Hotel

Ons hotel heeft geen parking. Bummer. Vlak tegenover het hotel is er echter wel een parking waar je voor zo'n 20 euro 24u kunt parkeren. Dat dus.
Eenmaal ingecheckt en de kamer te hebben geïnspecteerd zijn we best blij met dit hotel. Voor het eerst deze vakantie slapen we eens in een 'degelijke(re)' kamer. Zalig. Al onze andere hotels waren van die goedkope toestanden, wat daarom niet wilt zeggen dat ze slecht waren, maar om vanavond in een fris ruikend hemelbed te kunnen springen in een kamer waarin je de airco niet eens hoort... I say YEEEEES! Laat maar komen.

Key Lime Pie

Maar eerst moeten we nog wat van Key West genieten natuurlijk. We verblijven hier maar één nacht, dus we wandelen naar Kermit's Key West Key Lime Shoppe en kopen er een stukje Key Lime Pie; want dat MOET je gewoon gegeten hebben als je op Key West bent. Nu twee keer raden wie die taart niet lustte... Inderdaad, ja. -Raises hand- Oeps. Dan maar naar een ijsjeszaak wandelen. Want een ijsje gaat er bij mij àltijd in. Yummie.

Southernmost Point

Vervolgens wandelden we naar het Southernmost Point. Er stond een hele rij met mensen aan te schuiven om er een foto te kunnen maken dus dat lieten we even aan ons voorbij gaan. Om daar nu voor aan te schuiven... dat hoeft nu ook weer niet. We wandelden terug naar ons hotel en gingen daar aan het zwembad liggen. Relaxen. Zaaalig!

The Cafe

's Avonds gingen we eten bij The Cafe. Een voornamelijk vegetarisch restaurant. En woah, wat een aanrader. Zo lekker had ik al lang niet meer gegeten. Hmm Hmmmmmm. Ik at er een vegetarische hamburger met zoete aardappelfrietjes en Kristof at er een vegetarische pizza pesto. Lekker!

The Voice!

Op tijd gingen we terug naar het hotel want The Voice kwam vanavond weer op tv. Haha. Dat mogen we hier niet missen! Verslaafd much?

Morgen --> Miami

Ik nam nog snel een douche en daarna gingen we slapen. Morgen vertrekken we naar Miami! Can't wait :)