Reisverslag Florida - Dag 1

De eerste dag van onze reis naar Florida! Van het vertrek in Schiphol, het bijna missen van onze connecting flight in Londen en het verliezen van een koffer, tot de aankomst in ons hotel in Orlando. Veel leesplezier!

Vertrek

Kristof en ik stonden 's morgens om 5u op om vervolgens naar Schiphol gebracht te worden door de papa van Kristof. Onze vlucht vertrok om 11u55 dus we waren goed op tijd daar. Want beter te vroeg dan te laat, right? Al dat gehaast en dergelijke is niks voor mij. Zo gezegd zo gedaan. Aangekomen op de luchthaven konden we ons meteen gaan inchecken en zijn we een lekkere Caramel Macchiato gaan drinken bij Starbucks. Dat doen we altijd als we zijn ingecheckt. Kleine traditie, zeg maar.

Starbucks tijdens het wachten op onze eerste vlucht.

Onze vlucht ging niet rechtstreeks naar Amerika. We vlogen eerst naar Londen, om dan daar over te stappen op onze vlucht naar Orlando.
De vlucht naar Londen ging heel goed. We kregen een lekkere snack op het vliegtuig en een uurtje later arriveerden we al op Gatwick Airport. We hadden, om precies te zijn, 20 minuten om uit het vliegtuig te stappen en onze boarding voor de vlucht naar Orlando te halen. Wat - een - hel!

Snack op het vliegtuig.

Connecting flight

Omdat we zo snel naar onze gate wilden lopen (want no time) hebben we ergens in de rapte een bordje met 'connecting flights' gemist en hebben we ons compleet opnieuw moeten inchecken. Helemaal in paniek was ik ervan overtuigd dat we onze vlucht gingen missen. De seconden tikten voorbij en ik heb gerend alsof mijn leven er van afhing. Ik kon het bloed in mijn mond proeven. Halleluja. Niks gewend zegt ;) 20 minuten na boarding time kwamen we dan eindelijk aan bij onze gate en gelukkig -praise the Lord- hadden ze op ons gewacht. Ik was de laatste passagier. Haha. Zo rood als een tomaat van al dat lopen stapte ik beschaamd op het vliegtuig, waar iedereen mooi op ons zat te wachten. Echt geen fijn gevoel, let me tell you. Blijkt dan ook nog dat er twee mensen verkeerd zitten en zich op onze stoelen hebben geinstalleerd. 'You can have a row in the middle all by yourself.', zegt een stewardess tegen ons om alles snel opgelost te krijgen. Euhm... Nee. 'I asked for a window seat.', zeg ik snel. Zo'n hele vlucht in het midden van het vliegtuig zitten is écht niks voor mij. Uiteindelijk zijn we dan gewoon op de stoeltjes van de personen die op onze plaats zaten kunnen gaan zitten. Shit seg. Nooit neem ik nog een connecting flight met zo weinig tussentijd.

Vlucht naar Orlando.

Vlucht naar Orlando

Onze beiden vluchten vlogen we met British Airways. Best in orde. Het personeel was vriendelijk, de vlucht ging vlot, het eten viel mee en er was in-flight entertainment. Onze vlucht naar Orlando duurde 9 lange uren. Pfuh. Zo lang stilzitten is ook niet alles. En ik kan op de één of andere manier overal slapen, maar niet in een vliegtuig. Jammer maar helaas. Ik luisterde wat naar muziek, keek naar The Maze Runner en we aten een vegetarische pasta en een vegetarische sandwich. Dat was dan toch dat :)

Eten aan boord. Best lekker!

Aangekomen in Orlando

Aangekomen in Orlando duurde het een uurtje voor we door de douane waren en daarna konden we eindelijk onze bagage gaan oppikken. Mijn koffer was er meteen... Die van Kristof daarentegen... die is niet aangekomen. Door onze snelle connecting flight was er iets misgelopen met de bagage waardoor Kristof's koffer nog in Londen stond. Op dat vlak werden we wel goed geholpen door British Airways. Ze stuurden ons meteen naar hun helpdesk waar we ook vlug en goed geholpen werden. Normaal gezien krijgt Kristof zijn koffer één van de volgende dagen al terug. Fingers crossed. In de tussentijd krijgt hij van British Airways $50 om basics als een tandenborstel, douchegel, scheermateriaal, ondergoed,... mee te kopen.

Kristof's $50 VISA van British Airways ter vergoeding voor het verliezen van zijn koffer.

Huurauto

Na al dat gedoe konden we eindelijk onze huurauto gaan ophalen. We huurden bij SunnyCars en ook dat verliep allemaal heel vlot. Was ik blij toen we in onze knalrode Chevrolet op weg naar het hotel zaten. Kristof gaat de hele vakantie rijden en moet nog een beetje aan het verkeer hier wennen. Hopen dat dat allemaal gaat meevallen.

Hotel

Aangekomen in het hotel (Econo Lodge International Drive Orlando) hebben we meteen ingecheckt en hebben we zelfs een 'upgrade' gekregen qua kamer. Aw yeah. Al moet ik erbij vermelden dat we zo'n cheap ass hotel hebben geboekt dat die upgrade nu ook niet meteen veel voorstelt. (Was het zelfs wel een update? Who knows?! - Haha.)
Thuis las ik op Tripadvisor al enkele horrorverhalen over kakkerlakken in de badkuip en andere beestjes in de kamer van ons hotel, dus het eerste wat ik deed toen we ons nieuwe stulpje binnenstapten was nakijken of er geen 'huisdieren' waren. Maar nee. Alles was prima in orde en na onze koffers neergegooid te hebben en wat flesjes water te hebben gekocht in het winkeltje aan het hotel, hebben we ons neergeploft in bed en zijn we gaan slapen. Zalig, na zo'n lange dag reizen.